Dag 8: Rustdagje, van Hemsbach naar Heidelberg

29 augustus 2022 - Heidelberg, Duitsland

Vandaag maar eens een rustdagje ingelast want Sonja en haar benen zijn wel erg moe. De laatste dagen veel kilometers gemaakt in de hitte.
Op onze eerste fietsdag kregen we bij een koffietentje aan de Maas twee adviezen voor onze lange reis. Een advies van een mede- koffiedrinker ( en waarschijnlijk een fan van Bassie en Adriaan): “Altijd blijven lachen”.
Het andere advies kwam van de eigenaresse en tevens energetisch coach : “Luister naar je lichaam”.
Dat zijn we dus vandaag aan het doen. Te beginnen met een ontbijtje buiten bij de plaatselijke supermarkt waar we ons op de yoghurt met granola en blauwe bessen storten.

Ontbijt bij supermarkt REWE
We fietsen vervolgens in behoorlijk tempo richting Heidelberg waar we het toch presteren om minstens drie keer verkeerd te rijden. Rond 12.00 uur komen we aan op een camping 5 km buiten Heidelberg. Eerst ff lunchen en dan een middagje de stad bezoeken.
Heidelberg is een van de mooiste steden van Duitsland, zegt het boekje.

Oude brug in Heidelberg
Dat klopt, leuke straatjes, terrassen, musea en een imposante burcht. Het is erg druk want heel veel mensen hebben ook in hun reisboeken gelezen dat Heidelberg zo mooi is. Het ontneemt ons de zin om ons te mengen tussen al die mensen in de bloedhitte. We drinken een biertje, maken een rondje op de fiets, bekijken nog een kerk en lopen over de oude brug.

Heidelberg

Zo, terug naar de camping en relaxen en lekker eten. Morgen gaan we langs de Neckar fietsen

Uitzicht vanaf de camping op de Neckar
Vandaag nog 45 km gefietst in totaal😳Maar toch lekker uitgerust

Een OL verhaal:

Ooit ben ik (Jaap) naar de motorrace in Francorchamps geweest met een klein tentje. Temidden van Engelse racefans hebben we daar tot diep in de nacht bier gedronken en sterke verhalen gedeeld over motoren, waaronder een moto guzzi Le Mans die weliswaar niet zo’n krachtige motor had maar door zijn sublieme weggedrag als eerste aan kwam. (Bij vertrek haalde ik hem overigens in omdat hij een  uitlaatpijp verloor😊😊😊😊). Mooie herinnering aan gezellig kamperen!!

Helaas zijn veel campings nu rijen witte dozen waarin de deur rond 20:00 uur dichtgaat en het flatscreen aan gaat…….

1. Carla:
    29 augustus 2022
    Klinkt als een strak plan om even een dagje ‘rustig’ (whahaha. 45 km. 😂) aan te doen. Ik vind het nog steeds een enorme afstand.
    Succes morgen weer!
  2. Hetty:
    29 augustus 2022
    Wow, dat klinkt toch ook een beetje als vakantie. Super leuk, veel plezier