Dag13: Van Dillingen naar Augsburg

3 september 2022 - Augsburg, Duitsland

Vandaag een mooi en easy fietsdagje, slechts 47 km.
We steken bij de camping de Donau over. Dan loopt de route met veel heuvels op en af door een prachtig bos en weer over een voormalige spoorlijn.

Brug over de Donau

We nemen een hotelletje vlakbij Augsburg om een nachtje in een echt bed te slapen en een miniwasje te doen.

Op de fiets en te voet verkennen we Augsburg. We hebben ons net op een terras op de markt geïnstalleerd als het begint te waaien, onweren en regenen. Dan het biertje maar even binnen opdrinken. Goede keus dus, om vannacht niet te kamperen.

Rathaus AugsburgDe gouden zaal Rathaus Augsburg

We bewonderen het Rathaus en lopen door mooie oude straatjes maar door de regen worden we gedwongen om weer een horeca etablissement te bezoeken. Het wordt de Ratskeller onder het Rathaus waar we meteen wat eten. Als we buiten komen schijnt de zon weer.

Kathedraal van Augsburg

We zien heel veel jongelui uitgedost in prachtige dirndls en lederhosen die over straat lopen of gewoon op een straathoek staan te drinken en roken. Misschien is dit een speciale zaterdagavond outfit? Want er zijn geen speciale bierfesten of iets dergelijks.
We bezoeken nog de kathedraal waar net de mis bezig is en fietsen terug naar het hotel.

1. Henk:
    4 september 2022
    Stuur de regen maar hierheen alsjeblieft
  2. Joke:
    4 september 2022
    Vast ook heerlijk, even een bed en een wasje. 👌