Dag 32: Van Civita Castellane naar Rome

22 september 2022 - Rome, Italië

We zijn er! Vanmiddag om 15.00 uur hebben we Vaticaanstad bereikt 😀😀🥳

ED6A4C4C-9D59-479B-B80E-AB8120ED8DA12772E1E5-3FFF-4565-94C5-5F2F445A419AF5F8E6FC-0435-4159-90AE-560141D447E2
Het was een epic fietsreis en waanzinnig om te doen. Vanaf 22 Augustus tot 22 september door Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Italië met 3 dagelijkse hoofdvragen; wat gaan we straks eten, waar gaan we slapen en hoe loopt de route?

Routeboek

Dank aan Jolanda en Nadia voor de verzorging van huis en poezen, Marjo voor het lenen van haar reisfiets, Joke en Walter voor de extra rekken en tassen. Henk voor de fietstassen van Sonja. Joeri voor de fietslamp, Willem en Yvonne voor de goede tips over de happy bottom en de gemeente Breda voor de shirt sponsoring. Maar vooral dank aan de lezers en volgers van ons blog en de vele reacties daarop. We hebben ze met veel plezier gelezen en het aantal pageviews is boven de 10.000 uitgekomen!!! Fantastisch dat jullie zo meegeleefd hebben. Daardoor was het extra leuk om een blog bij te houden.

De ontelbare cappucinni’s, de brioches, de vijf lekke banden, de gebroken zadelbout, de kapotte achterband hoorden allemaal bij het reizen door het Europa van 2022. Van het bekende reizen door Nederland, het in  onze comfortzone liggend Duitsland en de Duitsers, hun hygiëne, hun belangstelling en vriendelijke houding. Het mooie alpenland Oostenrijk en het heerlijke gekkenhuis Italië.  Oogstrelend Trentino vol met appels en druiven, het lieflijke Toscane met druiven en olijven en het mooie en authentieke Umbrië met boomgaarden vol hazelnoten en prachtige oude dorpjes. De afsluiting in Rome past hierbij met de enorme chaos en de ontelbare bezoekers. Rome vat alles samen voor wat Italië’s schoonheid en historie betreft.

We hebben volgens de teller 2517 km afgelegd😳. Van de drie routes die we door Italië konden nemen hebben we de langste gedaan, via Florence, Anghiari en Assisi. Ook zijn we regelmatig verkeerd gereden, en hebben we extra kilometers gemaakt naar campings of steden.

Rest ons de terugreis naar Nederland met de trein. Het boeken valt niet mee en we hangen al een half uur bij NS international aan de lijn. De nachttrein is uitverkocht…..

1. Henk:
  3. Marga:
    Hoe trots kan je zijn! Gefeliciteerd! Echt een megaprestatie! 🥳🏆🏆🥇🥇
  4. Rianne:
    22 september 2022
    Toppie🎉🎉 ook namens Ferry.
  5. Mirjam:
    22 september 2022
    Respect mensen, respect. En dan ook nog tegelijk aankomen hè? Dat zouden Bob en ik nooit voor elkaar krijgen…
  6. Pieter:
    22 september 2022
    De Paus zal trots op jullie zijn.........is ie eigenlijk wel thuis, het is zo stil op het plein.
    Proficiat, een goed voorbeeld, doet goed volgen, ik krijg er ook zin in ;)
  7. Karel en Gonnie:
    22 september 2022
    Fantastisch, diep respect en wat een blije gezichten.
  8. Kees Schalken:
    22 september 2022
    Dat ging zo soepel, ik zeg terugfietsen!
  9. Simone:
    Knap werk
    Ik zeg verder fietsen! 😉
  10. Gerda:
    22 september 2022
    Gefeliciteerd met dit resultaat! Wat een fantastische prestatie!
  11. Marjo:
    23 september 2022