Dag 16: Van Leutasch naar Landeck

6 september 2022 - Landeck, Oostenrijk

Tsja dat is echt wat anders; wakker worden met stevige regenbuien 😩😩😩
sWe ontbijten daarom maar in het sanitairgebouw dat overigens meer weg heeft van een hotel lobby

Ontbijt in sanitair gebouw/lobby
We beginnen in de regen met een geleidelijke klim maar de laatste twee km tot de col gaat het stevig omhoog. Na de Buchenerhohe wordt het weer droog en een fijne temperatuur. Dat helpt om de 7 kilometer afdaling te maken.

Buchenhohe 1e haarspeldbocht en dan uitzicht over Telfs

Topsnelheid: 62 km/uur toch maar even in de remmen want de bepakking maakt de wegligging nou niet beter! Door het gewicht gaat het wel met hoge snelheid bergafwaarts.

Beneden in het dal is het tijd voor second breakfast. Bij de eerste de beste supermarkt kopen we yoghurt en bananen. Even bijkomen van de klim en vooral van deze afdaling.

Second breakfast in Telfs

Maar een vaste regel in de bergen “what goes down, must go up” . Dus klimmen en klimmetjes tot 18% aan toe. Daar zijn de beentjes nog niet helemaal voor geprepareerd.

De Alpen

Langs de rivier de Inn zien we veel natuurschoon en rafters.

De InnHangbrugBrug over de Inn

Brug over de Inn

Via het Inntal gaat de route verder en dat betekent samen met alle andere infrastructuur door het dal. N-wegen, autobahn, rivier, spoorlijn, stroomkabels, tractoren etc. etc. Alles wurmt zich door het dal. Dat gaat gepaard met de uitlaatlucht van diesel- en benzinemotoren; veel fijnstof. Veroorzaakt zelfs kriebelhoest…

Rond 16.00 uur na 72 km hebben onze beenspieren het wel gehad en vinden we een klein campinkje aan de rivier de Sanna. De tent staat nog niet of het begint te onweren en te stortregenen. Gelukkig is hier een binnenruimte waar kampeerders gebruik van kunnen maken. Morgen schijnt het grotendeels droog te zijn maar daarna wordt het heel slecht weer. En dat is niet fijn in de bergen. Donderdag maar eens een rustdagje inbouwen😀

Camping Riefer

1. Henk:
    6 september 2022
    Succes! Ook in de 🌧…
  2. Carla:
    6 september 2022
    Ik ben weer onder de indruk hoor! Ik doe het jullie echt niet na! Vind een viaduct al een hele klim 😉
    Hopelijk valt het weer toch een beetje mee de komende dagen.
    Liefs. 😘