Dag 3, Baarlo naar Echtz

25 augustus 2022 - Echtz, Duitsland

We verlaten het land van de Koempels en zoals op veel plekken in Nederland de megagrote distributiecentra.

De grens met DuitslandGrens pauzeSecond breakfast met kwark en muesli

Net over de grens verdwijnen in dit deel van Duitsland de megastallen. In Nederland is het land heel precies verdeeld over de verschillende eigenaren en zijn de erfafscheidingen als het ware met een schaartje geknipt. Hier kom je nog hele stukken land tegen waarop niets gebeurt. Het lijkt alsof niet alles in dienst staat van megaproductie, efficiency en schaalvergroting.

Vandaag 60 km over grindpad langs de Rur. Heel rustig en heel warm. We rijden dwars door een enorm bruinkoolwinning gebied maar langs het rustig kabbelende riviertje merk je daar niks van.

Langs de Rur

Langs de Rur

EN VLAK VOOR DE FINISH, ja hoor, de eerste lekke band😳

En het helpt dan niet dat we het plaksetje vergeten zijn…. Gelukkig nog wel een nieuwe binnenband  in de tas.
Na 80 km komen we aan bij de Echtz  See, en toen hadden we toch wel dorst

Biertje?

Overdag is de camping een druk zwembad maar s’ avonds en s’ ochtends hebben we het rijk alleen. Wel de halve nacht wakker geweest door een egel die tussen onze pannetjes zat te rommelen en het restje pasta heeft opgegeten. Misschien hadden we toch even de afwas moeten doen....

Echtzer SeeEchtzer See s’avondsAlleen op de camping aan de Echtz See

1. Henk:
    25 augustus 2022
    Ik ben er ahw bij. Heel leuk ge/beschreven!
  2. Jennifer:
    25 augustus 2022
    Wat heeeeerlijk! Goed bezig jullie.