Dag 4: Echtz naar Zulpich

25 augustus 2022 - Zülpich, Duitsland

Het water van het meer is zo glad als een spiegel. En we zijn alleen, op de schoonmakers na. We nemen een heerlijke ochtendduik en starten rustig op. We hebben in drie dagen al behoorlijk wat kilometers in de benen dus vandaag rustig aan. Eerst een fietsenmaker zoeken voor een plaksetje, extra binnenbanden en wat CO2 patronen. Daarvoor wel 10 km omgefietst dus dat verdient een kaffee mit kuchen. De kaffee is gelukt maar omdat de bakker net daarna dichtging eten we de kasetorte op de stoep bij een kerkje op. De koster maakt een praatje met ons en is verguld met het feit dat wij naar Rome fietsen. Urbi et Orbi zegt hij nog😀

Het wordt intussen steeds warmer als we de route langs de Rur weer oppikken. Als we de rivier verlaten staan we ineens aan de poort van Schloss Burgau waar wel een heel aanlokkelijk terrasje ons wacht.

Schloss BurgauSchloss BurgauBiertje

En voordat jullie denken zitten ze nou aan het bier? Ja, 0.0 uiteraard.

0.0 biertje op terras Schloss Burgau
De volgende 20 km gaan door boerenland zonder schaduw. Het is echt bloedheet. We besluiten niet nog 20 km verder te gaan maar een Gastehaus te nemen. En ja hoor, 1 km voor de bestemming: lekke band nummer 2😳. De achterband van Sonja dit keer.

Lekke band nummer 2

Gelukkig waren we s’ochtends nog bij de fietsenmaker geweest…

Bij de beoogde bestemming is niemand aanwezig. Nee hé, de volgende camping is 30 km verder daar is het veel te warm voor. De vrouw van het naastgelegen boerenwinkeltje gaat voor ons bellen. Pfff, de eigenaresse is weg maar de buurvrouw laat ons binnen in een verder verlaten Gastehaus. Morgen zien we  de eigenaresse dan wel en kunnen we betalen. Super toch. Nu lekker koken op de binnenplaats en de fietsen schoonmaken.
Vandaag 40 km gefietst.

image0
In het algemeen krijg je een vriendelijke doch wat algemene reactie op je fietsreis. Op het moment dat we vertellen dat Rome ons reisdoel is, gaan de wenkbrauwen omhoog en komen de vragen los. Over aantal dagen, startpunt etc. Is het de afstand, of de zweem van pelgrimstocht die de belangstelling aanwakkert? Met een big smile vertellen we dat we of de groeten doen aan de paus of in elk geval een kaarsje opsteken😄😄😄😄

1. Pieter:
    25 augustus 2022
    Klinkt allemaal super Jaap en Sonja op die banaan na dan, maar dat hoort erbij als je geen volgezogen hebt! Geniet ervan en leuk om met jullie mee te reizen👍🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️
  2. Pieter:
    25 augustus 2022
    Tja pffff bananen is banden en volgezogen is volgwagen 😅
  3. Marga:
    26 augustus 2022
    Wat een avontuur en dat in die hitte!
    Hopelijk hebben jullie vannacht beter geslapen zonder rondscharrelende egels. 😜
    Heel veel succes en plezier verder! 🚲🚲
  4. Virgie Withagen:
    Vuelta-shirt! 👍🏻