Dag 9: Van Heidelberg naar Neckarsulm

30 augustus 2022 - Neckarsulm, Duitsland

De Neckar; waar hoorden we dat eerder?

Ahhh zaterdagavond 18:00 uur Bundesliga fussbal  ins WDR. Aus das Neckarstadion schalten wir jetzt  über nach Fritz von Turn und Taxis. Auftact; Hansi Müller holt zich den Bal und feuert ab! Tor!!! Was ein traumhaftes tor hier im NECKAR stadion. DONNERWETTER wie Sauber er das gemacht hat. Sehen wir uns mal die zeitloupe an….
Zo ging dat, toen nog in zwart wit. Je leerde er wel veel Duitse uitdrukkingen bij,  alleen die naam al van de Duitse voetbalcommentator: Fritz von Turn und Taxis.

De Neckar is een prachtig meanderende rivier en veel rustiger dan de Rijn. Vannacht hadden we wel de oordopjes nodig want de camping lag aan een weg en een spoorlijn. Wel heerlijk geslapen.
Het weer is nog steeds top! Niet fijn voor de natuur, die droogte, maar het maakt het fietsen en kamperen voor ons wel aangenaam. We fietsen de hele dag op fietspaden van wisselende kwaliteit. Soms mooi asfalt, soms kuilen en gaten of grindpaden. De stadjes zijn sfeervol met vakwerkhuizen, oude torens, stadswallen en kastelen.

Kasteeltje langs de NeckarRuïne langs de NeckarNog een kasteeltjeBijna bij Bad Wimpfen

We merken dat we toch vooral lekker willen fietsen. Musea, kerken en kastelen, allemaal hartstikke mooi maar het reizen zelf en het steeds verder gaan , is toch het leukste.

Pauze onder een appelboom

En vanaf een terrasje met kaffee und kuchen zie je ook heel veel😀

De heuvel opBijkomen met Hefe Weizen 0.0Das seht gut aus

De beoogde camping ligt 7 km buiten de route in Neckarsulm. We fietsen kilometers lang langs een giga audifabriek. De camping staat vol met grote witte dozen op wielen. Wij worden weggestopt op een klein grasveldje achter het sanitairgebouw. Het zij zo, we drinken een biertje, koken ons potje en gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk:
    30 augustus 2022
    Het blijft gezellig jullie zo te kunnen volgen
  2. Carla:
    30 augustus 2022
    Mooie foto’s vandaag weer! Ik kan me zo voorstellen dat het fietsen in deze prachtige omgeving ook meteen wat makkelijker gaat! Althans dat hoop ik dan!
    En gelukkig de kaffee und kuchen weer gevonden vandaag!!
    Goeie dag morgen weer!! Liefs.