Dag 12: Van Ellwangen naar Dillingen am Donau

2 september 2022 - Dillingen an der Donau, Duitsland

Vandaag een pittige koude tegenwind en een aantal klimmetjes.

Onderweg met kasteel op achtergrond

Als bonus extra klimmen vanwege verkeerd rijden. Ook met een gedetailleerde reisgids, een gps-apparaat en Google Maps weten wij nog regelmatig de verkeerde weg in te slaan.
Het laatste stuk gaat licht naar beneden want we rijden het dal van de Donau in. Weer over een oud spoorlijntje dat omgetoverd is tot een mooi fietspad.

Fietspad over oud spoorlijntjeFietspad over oud spoorlijntje

Opvallend is dat het hier enorm groen is in tegenstelling tot de de verdorde velden waar we tot nu toe doorheen reden. De mais, de bomen en de graslanden zijn prachtig groen. En nergens zijn sproei- of beregeningsinstallaties te zien.

PauzefotoPauzefoto

De appels hangen volop aan de bomen, maar worden niet geoogst, misschien omdat ze toch wat aan de kleine kant zijn.  En ja hoor halverwege, bij een Mariakapelletje: lekke band nummer 4. Gelukkig hebben we een voorraadje binnenbanden en plakkertjes ingeslagen 😄

Onder toeziend oog van Maria wordt de band professioneel verwisseld.

MariakapelLekke band nr 4
En een mijlpaaltje vandaag: we hebben 1000 km gefietst! De teller sprong weer op 0. Nog 1150 te gaan, maar waarschijnlijk meer omdat we wel eens verkeerd rijden….

De 1000 km bereikt
Nu op een camping met Biergarten aan de Donau. Die steken we morgen over op weg naar de Alpen.
We vragen om een alcoholvrije Hefe Weissen maar ik krijg per ongeluk een halve liter met alcohol. Die komt wel ff binnen als je het niet meer gewend bent. Pas na anderhalf uur ben ik weer een beetje helder en sta ik weer vast op de benen. We fietsen nog even het stadje in en doen een boodschap.
OP de camping ontmoeten we Fred, die ook naar Rome fietst in zijn eentje.

Koken op de camping

We koken weer een heerlijke maaltijd en op tijd naar bed. Vandaag zo'n 75 km gefietst.

Camping und Biergarten

Pauze in parkje

1. Carla:
    2 september 2022
    Af en toe een stiekum appeltje meenemen dan 😉?
    En nee toch, weer een lekke band????
  2. Gerda:
    2 september 2022
    Wat heerlijk om met jullie op deze manier mee te reizen! Veel plezier en geniet ervan samen!
  3. Joke:
    4 september 2022
    1000 al, lekker hoor mensen!