Dag 14: Van Augsburg naar Riegsee

4 september 2022 - Riegsee, Duitsland

Na een copieus ontbijt in het hotel, gaan we op weg. We smokkelen nog 2 pretzels mee met een paar kuipjes Nutella en doen nog een greep in de schaal appels bij de receptie. Het is weer zondag namelijk en we moeten er alles aan doen om de hongerklop van vorige week zondag te voorkomen😀

Voor de plaatselijke bakker spreekt ons een vrouw aan die helemaal enthousiast is over onze fietsreis naar Rome. Zelf heeft ze onlangs gefietst naar Venedich en vertelt er giechelend bij dat ze de alpenpassage met de fiets in de trein had gedaan.
Verder deed ze een voor ons een zeer welkome uitspraak. Ze was onlangs naar Sylt geweest ( das ist doch bei euch da oben !?) en had een e-bike geprobeerd: das hat ja nichts mit Radfahren zu tun, man braucht ja kar kein kraft....

We fietsen eerst 10 km over een grindpad langs de Lech dwars door Augsburg heen.  Dan over een sluis en verder door het bos.

Stuwdam over de Lech
Ook de Duitsers vinden dat je moet blijven lachen😀

Op de stuwdam over de Lech
Het zonnetje schijnt, wind in de rug en het lieflijke Beierse landschap ontvouwt zich voor ons. Hier ook veel boeren met koeien en varkens maar nergens omgekeerde vlaggen…. Er is hier ook wel iets meer ruimte dan in Nederland.

Onderweg

Achter elk heuveltje ligt weer een dorpje met een kerktoren met een uivormige toren erop. En meestal is dan ook een bankje om lekker te pauzeren.

Pauze bij kerkje

Pauze bij kerkje
Het fietsen gaat zo lekker dat we al om 13.00 uur aan de Ammersee zijn , in het boekje het eindpunt van de etappe. Prachtige wolkenluchten hier.

Picknick aan de Ammersee
We besluiten na de lunch door te rijden naar de volgende camping, 45 km verder. De weersvoorspellingen zijn vanaf dinsdag wat slechter, dus dan zijn we wat eerder in de Alpen.
Die 45 km blijken er toch 50 te zijn, met nog wat hellingwerk als bonus maar om 16.45 uur bereiken we de Riegsee. Uitzicht op de Alpen en een welverdiende Hefe Weisse 0.0%.

BiertjeRiegsee vanaf de camping

Vandaag 110 km gedaan door een supermooi Beieren. Morgen op naar Garmisch Partenkirchen en dan de Alpen in. Riegsee am Abend

1. Rianne:
    4 september 2022