Dag 20: Van Vilpian naar Mattarello

10 september 2022 - Mattarello, Italië

Vanuit de schaduw en een erg vochtige nacht op weg verder Italië in.

Druiven

Vanuit de Alpen in zuid Tirol naar het prachtige Trentino. Wat een groot aantal appel- en vineyards🚜🚜🚜

Langs de Adige

Er loopt een fantastisch fietspad langs de Adige.  Eerst nog een flinke klim bij Bolzano maar daarna gaat het overwegend een paar procent naar beneden. Heerlijk fietsen en  de teller loopt op tot meer dan 90 kilometer. Tussen de hoge bergen langs de rivier: hier word je vrolijk van!
We vinden een mooi picknick plekje in de zon naast een bar waar ze prima cappuccino hebben. In Italië mag je dat geloof ik na 11.00 uur niet meer bestellen, maar we doen het toch. Een mooi moment om alles maar weer te laten drogen. Na al die regen vannacht is alles klam en de tent kletsnat.

UitdragerijUitdragerij

Even voor Trento begeeft Sonja’s achterband het bijna: er zit ineens een bobbel op, wat duidt op een ernstig versleten buitenband. Niet gek natuurlijk na 1500 km. Lang leve Google maps want er blijkt 3 km verder een fietsenmaker te zitten. En die heeft ook nog de goede maat band! En een handige Jaap erbij, en het is zo weer gefikst😀

Buitenband kapot
Het barst ook hier overigens van de fietsers, vooral e-mountainbikes en racefietsen. Ook de Italianen hebben het recreatief fietsen ontdekt. En daarom zijn er, gelukkig voor ons, ook heel veel fietsenwinkels.

Langs de Adige

In Trento gaan we op zoek naar luchtbeddenlijm want ook het luchtbed van Sonja heeft het begeven. Net zoals een Shimano cassette blijkt ook die lijm niet te krijgen. Dan maar een poging met solutie voor fietsbanden.  Fingers crossed vannacht!!!!

In Trento gaan we het stadje in voor Italiaans ijs. Nog nooit zo’n heerlijk ijsje gehad. 50 cts more en je krijgt je hoorntje aan binnenkant volgegoten met warme chocolade; onwijs!!!

Ijs in Trento

En wat een prachtige binnenstad heeft Trento!

TrentoTrentoTrento

Trento
Uiteindelijk landen we op een mini camping 7 km verder. We eten een heerlijk eenpansgerecht van couscous, verse groenten, linzen en sardines. Mjammie, kunnen we morgen weer goed op fietsen. Morgen richting Verona!

Net even getest of het luchtbedje het houdt:  helaas hij loopt weer leeg. Jaap gaat nog een poging doen, anders wordt het twee nachten afzien want op zondag zijn er geen winkels open om een ander matje te kopen😳

1. Carla:
    10 september 2022
    Wat een prachtige foto’s weer en ook weer een heerlijk verhaal. Wat maken jullie een hoop mee.
    Ik hoop dat het toch een beetje te doen is met dat luchtbed. Ik heb ooit nog eens een hele vakantie op een plat luchtbed geleden. Maar ja, toen was ik een jaar of 20😂. We horen het morgen of jullie geslapen hebben. 👍. Truste😘