Dag 7: Van Bingen naar Hemsbach

28 augustus 2022 - Hemsbach, Duitsland

Het thema van vandaag is: waar kunnen we iets te eten krijgen😳We wisten natuurlijk wel dat alles hier op zondag dicht is maar we hebben toch niet genoeg eten ingeslagen. Op de camping hebben ze wel croissants en broodjes die we met ons laatste restje pindakaas opeten. Na 30 km : een bakker ! In de rij staan voor koffie en broodjes maar het is het dubbel en dwars waard.

In de rij bij de bakker
De route is prachtig, een uitgezet fietspad door landerijen en kleine dorpjes. Als extra service kun je onderweg je banden oppompen, dus daar maken we dankbaar gebruik van.

Fietsservice onderweg

We krijgen weer trek: alle grote supermarkten die we passeren zijn gesloten en we krijgen steeds meer zin in een grote bak met yoghurt en granola. Hé: een Mac Donalds😀! Is ook prima, maar helaas: gesloten.
Dan maar een ijsje bij een ijstentje langs de weg, lekker voedzaam ook. We  komen weer bij de Rijn en steken over met een veerpontje VeerpontVeerpont
De zon schijnt inmiddels weer volop en we hebben nog 50 km voor de boeg tot de volgende camping. Hé wat zien we daar: een feestje van de plaatselijke brandweer met de bekende lange tafels met bier drinkende Duitsers. Het uithangbord belooft broodjes kaas en worst, maar helaas: alles op, we zijn te laat. Dan maar beginnen aan de noodvoorraad muesli repen.

Brandweerfeest

We buffelen door en ontdekken bij de volgende stop dat we nog twee volkeren croissants hebben, hup naar binnen maar het zet niet echt zoden aan de dijk. Sonja zit er wel een beetje doorheen als we eindelijk de camping bereiken aan een mooi meertje. 108 km hebben we vandaag gedaan, zo kan ie wel weer even.

BiertjeBiertje

De beloning is groot: bier en eten in het restaurantje bij de camping. Het was een mooie dag en een prachtige route.
De mensen hier zijn sehr nett, freundlich. Verzeihung und bitte hoor je hier aldoor. In de rij bij de bakker staat men geduldig te wachten en dringt niet voor. Alles volgens de regels hoe het heurt en met respect en geduld.
Eenmaal op der Reichsweg und die autobahn worden alle grenzen los gelaten en worden alle paardenkrachten met de rechtervoet opgetrommeld. Zelfs een fiat Panda wordt tot de uiterste snelheid opgepookt.

1. Carla:
    28 augustus 2022
    Voor de catering onderweg is het dan maar goed dat het morgen weer maandag is😂. Wat een afstand vandaag weer! Succes morgen 😘
  2. Irma:
    28 augustus 2022
    Morgen maar beginnen met “ein kännchen kaffee mit weisse brotchen oder apfelstrudel”. En dan voor de lunch “einen bratwürst. Een auto loopt ook niet zonder brandstof….🤓💪 Zet hem op. Lieve groetjes
  3. Sonja:
    29 augustus 2022
    Zo is het maar net grtjes!
  4. Yvonne:
    Wow, stoer hoor. Echte kilometervreters :) .. Lieve groeten, Yvonne en Pieter
  5. Simone:
    He bikkels!
    Op de fiets ontdek je waar het allemaal om en op draait;) tip; italie is qua water aanvullen en voedsel ook uitdaging (weet ik uit ervaring)